prodej@automobiles.cz | +420 776 229 294

SUNBEAM TIGER: byla jednou jedna Cobra a ta měla bratra…

FORD GT40, Jensen Interceptor, Lister-Chevrolet, Shelby-Ford AC Cobra, to jsou příklady Britsko-Americké spolupráce. A právě Cobra měla bratra - Tygra.

Žil-byl jeden chovatel drůbeže v kalifornii, který rozřezal malé auto a narval do něj vé-osmu.Začal mu říkat Tiger…

No, zhruba takhle nějak to bylo. Konkrétně ale za Carrollem Shelbym (už tehdy do kuřat nedělal) přišel zástupce Rootes Group (mj. výrobce zn. Sunbeam) s tím, že by bylo strašně skvělé do jejich auta vecpat osmiválec. Jednalo se tehdy o Sunbeam Alpine III generace kam Britové dávali motor 1,6 o výkonu cca 80koní. A protože historicky Američané Evropanům rádi ukazují co je to motor a protože Shelby měl předchozí zkušenosti s úpravou AC Cobry(Britové do ní původně montovali zastaralý dvoulitr) – bylo vymalováno. Sunbeam rozřezali a vtěsnali do něj motor 4,3l (260cui) od Fordu. Motor byl umístěn co možná nejblíže kabině – znamenalo to téměř ideální rozložení hmotnosti 51,7/48,3.Vůz dostal hřebenové řízení, upravené zavěšení a 4stupňový manuál(automat mohl být za příplatek).

Nový vůz byl představen roku 1964 v New Yorku (logicky NY – v Bruselu by s tím obsahem moc nadšení nebyli ani tehdy). Se jménem Tiger se odkazoval na úspěchy stejnojmenného modelu značky, který v roce 1926 vytvořil pozemní rychlostí rekord 152,33km/h.

Sunbeam Tiger se dělal ve 2 generacích. MKI s motorem 4,3 (stejně jako Cobra MKI) a 4,7 (289cui – opět také v kobře, MKII). Výkonově 122kw ve slabší a 150kw ve výkonnější verzi. Silnější varianta měla vyšší kompresní poměr, přepracované pružiny ventilů, přepracovanou spojku a chladič oleje, upravenou zadní nápravu a alternátor místo dynama.

Tento zajímavý roadster bohužel neměl příliš dlouhý život, jelikož výrobce Rootes koupil Chrysler a ten neměl pro vůz dostatečně kompaktní V8. Logicky nechtěl prodávat vozy s motory Ford a tak výroba Sunbeamu Tiger v roce 1967 skončila.

Cekově se těchto britsko-amerických roadsterů vyrobilo 6450ks(MKI) resp. 633ks(MKII). Existují ještě „mezikusy“ zvané MK1a, které jsou také poměrně vzácné.

Pokud by Vás jeden takový exemplář zajímal, je s motorem 289 nyní čerstvě v ČR na prodej…

Odkaz ZDE.

Dave, AUTOMOBILES.cz

Potřebujete poradit nebo máte dotaz?

Neváhejte nás konaktovat na čísle +420 776 229 294 nebo nám napište.

Mám zájem o SUNBEAM TIGER: byla jednou jedna Cobra a ta měla bratra…

Na vámi uvedených údajích vás budeme kontaktovat ohledně detailních informací a ev. prohlídky uvedeného vozu. Děkujeme.